Vitamina B12 vegana (marca Solgar)

Vitamina B12 cianocobalamina (varianta 500mcg/pastila) si varianta cu drojdie inactiva de bere (5mcg/6pastile)

Vitamina B12 cianocobalamina 1000mcg/pastila masticabila, cu administrare sublinguala 
Vitamina B12 cianocobalamina 1000mcg/pastila masticabila, cu administrare sublinguala 

Produse, Preț și cantitate:

Diverse variante de vitamina B12 care se gasesc in Romania de la producatorul Solgar.

B12 (cianocobalamina) 500 mcg comprimate vegis.ro sau la Miracolul Plantelor
B12 (cianocobalamina) 1000 mcg masticabila vegis,ro
B12 (cianocobalamina) 5 mcg 6 pastile + drojdie inactiva vegis.ro - o doza foarte mica de aceea nu le recomand !
B12 (metilcobalamina) 1000 mcg sublingual vegis.ro
Complex de vitamine B (cu B12 cianocobalamina 2000 mcg) picaturi vegis.ro.

Jack Norris (Vegan Health - B12 Recomandari) recomanda pentru un adult 25 - 100 mcg / zi sau de 2 ori pe saptamana 1000mcg, cianocobalamina.
Doza ideala de cioanocobalamina recomandata de  Virginia Messina nutritionist si autor "Vegan For Her" pentru un adult este 25 mcg / zi comprimat masticabil.

Eu prefer varianta sublinguala, cianocobalamina 1000 mcg, de 2-3 ori pe saptamana. Mi-e mai comod si analizele de sange mi-au aratat ca aceasta dozare da rezultate.

Certificări:

Produsele Solgar nu detin certificari insa producatorul garanteaza pentru anumite produse ca sunt vegane.
Pe pagina solgar puteti afla care produse sunt vegane, vegetariene sau nici una nici cealalta.

Recenzie produse:

Eu folosesc de 1 an varianta sublinguala cianocobalamina de la Solgar 1000 mcg masticabila pe care  iau de 2 ori pe saptamana.
Analizele de sange (homocisteina si acidul metil malonic ) mi-au aratat ca vitamina a fost bine absorbita si utilizata de organism, deci pentru mine acest dozaj si producator a functionat.

Producător și distribuitor în România. De unde se poate achiziționa:

Produse vegane marca Solgar - nu toate produsele Solgar sunt vegane

Despre Vitamina B12:

Despre vitamina B12 in limba engleza gasiti informatii pe pagina veganhealth.

Recomandari cianocobalamina
Varianta metilcobalamina e recomandata in anumite cazuri specifice, cititi pe veganhealth.

Pentru a verifica nivelul de B12 avem la dispozitie 3 analize de sange, din care doar 2 sunt relevante.
In detaliu puteti citi tot pe pagina lui Jack Norris (Vegan Health - B12 Values Test).
Cele 3 analize care se fac si in Romania (de exemplu la Bioclinica) sunt
- B12 seric,
- homocisteina si
- acidul metil malonic.

B12 seric, desi e cea mai ieftina e si cea mai putin relevanta si nivelul B12. Poate aparea in parametri desi ai un deficit de aceasta vitamina.
Singurele analize relevante sunt homocisteina si acidul metil malonic. Valorile normale sunt trecute in urmatorul tabel, dar pot sa difere de la laborator la laborator, asa ca cel mai bine ar fi ca un deficit de B12 e bine sa il diagnosticati cu ajutorul unui medic.

Tratamentul deficitului de B12 e foarte simplu: vitamina B12 oral (preferabil varianta sublinguala) sau injectii de B12.
Deficitul de B12 poate avea urmari grave, asa ca e recomandat sa il preveniti, iar daca ajungeti la deficit sa il tratati cat mai repede posibil.


Comentarii

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna! Am nevoie de ajutorul tau. Daca am cumparat B12 (cianocobalamina) 1000 mcg masticabila, asta inseamna ca trebuie sa iau doar 2 tablete pe saptamana?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Eu iau 2-3 pastile pe saptamana 1000mcg cianocobalamina. Tocmai mi-am facut analizele pt b12: homocisteina si acid metil malonic si mi-au iesit in parametrii, deci pt mine functioneaza asa. Nu stiu care e cazul tau, de cat timp esti vegana, daca ai mai luat b12.. Eu am suplimentat incepand cu 6 luni vegana (dar nu tot timpul corect, la inceput am sub suplimentat, si chiar si acum am zile cand uit - dar mai consum produse cu adaos de b12,probabil salvarea mea), daca ai deja ceva timp veg si nu ai suplimentat poate trebuie sa faci analizele sa vezi daca nu ai deficit. Daca ai deficit ai mai multe optiuni ori pastile cu concentratie max cianocobalamina sau metilcobalamina zilnic, ori injectii - asta cel mai bine iti recomanda un medic. Daca esti la inceput vegana ia 2-3 pastile pe sapt, daca mai consumi alimente imbogatite cu b12 as zice 2 pastile pe sapt ca sunt ok, daca nu 3. Literatura de specialitate recomanda 2500 mcg pe sapt.Jack norris cum am scris mai sus zice ca 2000 totalul ar fi ok. Si o data pe an verificat in sange b12 (pot exista si probleme de absorbtie la nivelul stomacului, si de asta e bine sa verifici) aici e un link unde explica de ce trb sa verifici b12 nu seric ci valorile homocisteinei si acidul metil malonic. Se fac la bioclinica si probabil si la alte laboratoare. Sanatate! :) http://www.veganhealth.org/b12/levels

      Ștergere
    2. De un an sunt vegana. Da, am consumat produse fortificate, dar nu am suplimentat cu B12. Am inteles ca in primul an nu ar fi nevoie sa iei supliment. Planuiesc cat de curand sa imi fac un set de analize, dar ma gandeam sa incep sa suplimentez si sa nu mai astept pana ma duc sa imi fac analizele. Mersi mult pentru informatii! :)

      Ștergere
    3. Cu placere. :) Rezerva de b12 difera de la om la om, unii pot avea rezerva 3 luni altii 2 ani. Si eu as incepe sa le iau, nu as astepta dupa analize. Cand faci b12 (cele 2 analize de mai sus, nu valoarea serica), te-as sfatui sa vetifici si vitamina d, si aia e bine sa fie suplimentata iarna. Multi ani inainte vegana! :)

      Ștergere
    4. Cu placere. :) Rezerva de b12 difera de la om la om, unii pot avea rezerva 3 luni altii 2 ani. Si eu as incepe sa le iau, nu as astepta dupa analize. Cand faci b12 (cele 2 analize de mai sus, nu valoarea serica), te-as sfatui sa vetifici si vitamina d, si aia e bine sa fie suplimentata iarna. Multi ani inainte vegana! :)

      Ștergere
  3. Mulțumesc la fel! ^_^ Sunt foarte fericită că am descoperit cele două bloguri ale tale. Sunt o sursă de neprețuit! Felicitări pentru efortul pe care îl depui! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Astea se la Solgar sunt testate pe animale sau sunt cruelty free?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu